LONDON MYSTERIES

Taken from the rooftop of one of the numerous London squats, this photo recalls me fond memories. My friend was living there for two months already and while I was visiting, I discovered an amazing community of people, sharing food, space and anything else you'd be interested in. The day I arrived the author of this unfinished graffiti piece just got caught by the police and had to pay a fine of something like £1000, I couldn't believe what they'd just told me, I went to meet him anyway and asked him if he could share some graffiti skills because I was really keen to start, he just replied "yes of course, do you want to meet me in 20 mn, I was just going to some place with my friend..". A few stories like that happened, basically you could just ask for anything you wanted, if anyone knew something about it they'd show you what you need.


Prise du toit de l'un des nombreux squats londonniens, cette photo me rappelle de bons souvenirs. Une amie vivait la-bas depuis deux mois deja et pendant ma visite, j'ai decouvert une communaute geniale, des gens qui partagent la nourriture, l'espace et plus encore. Le jour ou je suis arrivee, l'auteur de ce graff non fini venait de se faire arreter par la police et devait payer une amende de £1000 environ, je ne pouvais pas y croire. Je suis allee le rencontrer et lui ai demande si il pouvait me montrer deux trois trucs en graff, il m'a dit "oui pas de prob, tu veux venir avec moi et mon pote, on se rejoind dans 20 mn..". Il y a eu d'autres histoires du genre, en gros tu pouvais demander quoi que ce soit, si quelqu'un avait une idee, tu pouvais avoir ce dont t'avais besoin.







No comments:

Post a Comment